Create your flash banner online in 5 step آزمايشات روتين ديابت شيرين(مليتوس) :




منوي اصلي

موضوعات

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

امکانات دیگر

آزمايشات روتين ديابت شيرين(مليتوس) :
نویسنده : mohammad hosein موضوع : <-PostCategory-> جمعه 19 فروردين 1390برچسب:,

آزمايشات روتين ديابت شيرين(مليتوس) :

1- Fasting blood sugar)  FBS) بررسی شکر خون در حالت ناشتا که تست مقدماتی جهت تشخیص و مونیتورینگ درمان دیابت می باشد.مدت ناشتایی حد اقل ۸ ساعت ( به غیر از آب )

۲- 2hour post prandial glucose) 2hpp)آزمایش شکر ۲ ساعت پس از مصرف غذا (در حد یک صبحانه معمولی ) در فرد ناشتا بهتر آن است که فرد ناشتا و غیر حامله به جای غذا ۷۵ گرم گلوکز مصرف نماید .

 

۳-Glucose tolerance test)  GTT) انجام آزمایش شکر ۲ ساعت پس از مصرف ۷۵ گلوکز در فرد ناشتا و غیر حامله به همراه انجام حداقل یک آزمایش در یکی از ساعتهای ۵/۰ - ۱ - ۵/۱ بهتر است که یک FBS به همرام ۴ آزمایش در ساعتهای ۵/۰ و ۱ و ۵/۱ و ۲  انجام شود .

 

۴- Glucose challenge test)  GCT) تست اسکرینیگ شکر حهت خانمهای باردار . آنجام آزمایش شکر ۱ ساعت پس از مصرف ۵۰ گرم گلوکز بدون نیاز به ناشتایی .

 

۵- ‌Blood sugar)  BS) تست راندوم شکر جهت تشخیص دیابت در کنار سایر علائم (پلی اوری - پلی دیپسی ـ کاهش وزن بدون توجیه )

 

آزمایشهای کنترل دیابت شیرین

 

۱- Hemoglobin A1c) HbA1c) بهترین تست جهت کنترل دیابت ( توصیه شده توسط انجمن دیابت آمریکا ADA ) به علت میل ترکیبی هموگلوبین های Glycated با گلوکز (خصوصا هموگلوبین A1c ) میزان تشکیل HbA1c متناسب با غلظت گلکوز خون است . این آزمایش با توجه به طول عمر کرویات سرخ ( گلبول های قرمز ) به عنوان اندکسی حهت بررسی غلظت متوسط گلوکز در ۴-۲ ماه گذشته استفاده می شود .

 

ADA هدف از درمان بیماران دیابتیک را نگه داشتن HbA1c زیر ۷٪ قرار داده و در صورتیکه این مقدار به طور ثابت بیش از ۸٪ باشد باید نحوه درمان مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد .

 

۲- Blood sugar)  BS) بهترین تست جهت موارد اورژانسی دیابت است و همچنین این تست در ساعات مشخص پس از مصرف غذا جهت تعیین دوز دارو های دیابت درخواست میشود  . 

 

بهتر است در کنار تمامی موارد فوق یک آزمایش کامل ادرار (U/A) خصوصآ از نظر بررسی آلبومین و شکر نیز درخواست شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره ما

نویسندگان سایت

پیوند روزانه

پیوند وبلاگ
Create your flash banner online in 5 step